شيميدانها موفق شدند بااستفاده ازروشی نوعی ازگازهای گلخانه ای راقبل ازرسیدن به اتمسفرجذب کنند
به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين روش شيميدانان عنصر فلوئور موجود در تركيبات كربني را مورد هدف قرار دادهاند.
برخي از مهمترين گازهاي گلخانهيي دست ساز انسان در عين حال در زمره دستهاي از مواد شيميايي هستند كه بسيار به سختي نابود ميشوند و نيز مقاومترين موادي هستند كه وارد محيط زيست ميشوند.
دانشمندان در گزارشي كه در مجله ساينس منتشر شده اعلام كردند كه توانستهاند به روش خاصي اين گازها را وادار به واكنش شيميايي كرده و آنها را به تركيباتي بيخطر و مطبوع تبديل كنند.
اين يافته راه را به سوي كشف شيوهاي نوين براي از ببين بردن و معدوم كردن چنين گازهاي زيان آوري هموار خواهد كرد.
با روش جديد، مولكول هيدروفلوئوروكربن به تركيبي تبديل ميشود كه ديگر گاز گلخانهيي نيست. اين تحقيقات از سوي دانشمندان دانشگاه برانديز در ماساچوست انجام گرفته است.
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت 22:52 توسط موسی زاده مقدم
|